[opgelost] Storing managed voip

Op dit moment is er sprake van een storing op de Managed VoIP dienst.

De impact bestaat uit one way audio, waarbij de ene kant de andere kant niet verstaat, DECT toestellen die niet aanmelden, het vertraagd opzetten van verbindingen en het niet opzetten van verbindingen.

Om de impact van de storing te beperken is de beheeromgeving van Managed VoIP tijdelijk gesloten.

De storing wordt met de hoogste prioriteit onderzocht.

Excuses voor het ongemak.

Datum : 10 april 2012
Begin storing : 10:06 uur
Einde storing : 12:00 (dedicated lijnen en Mitel-toestellen), 15:45 (SIP-toestellen via internet)
Omschrijving : Geen telefonie mogelijk via het managed voip platform

Update 11-4-2012 08:00: De voor het aankomende weekend geplande upgrades zijn vannacht versneld doorgevoerd. Sinds 7:00 vanochtend werkt het volledige platform weer stabiel. Er treedt alleen bij locaties met dedicated DSL-lijnen en/of EVC’s over glasvezel nog een storing op bij het automatisch instellen van de toestellen. U kunt tijdelijk de toestellen handmatig een IP-adres toekennen.

Mocht u ondersteuning nodig hebben bij het handmatig instellen van IP-adressen op uw toestellen of andere problemen ervaren, neemt u dan contact op met onze helpdesk op nummer 074-2452050 of per e-mail naar helpdesk@interstroom.nl.

Update 11-4-2012 12:00: Bij een beperkt aantal klanten kunnen nog de volgende problemen optreden:

  • Problemen bij het aanmelden van Gigaset A580IP basisstations
  • Vastlopende Mitel-toestellen; dit lijkt voornamelijk bij de 5330 en 5340 toestellen op te treden
Mocht u een van beide problemen ontdekken dan verzoeken wij u dat bij ons te melden.